۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۵۰

با حضور معاون علمی رئیس جمهور؛

مرکز «نوآوری و کسب و کار جوانه» دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد

مرکز «نوآوری و کسب و کار جوانه» دانشگاه تربیت مدرس افتتاح شد

مرکز «نوآوری و کسب و کار جوانه» دانشگاه تربیت مدرس امروز با حضور معاون علمی رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، مرکز نوآوری و کسب و کار جوانه دانشگاه تربیت مدرس امروز ۱۷ اسفندماه با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، پیروز حناچی شهردار تهران، غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه و مسعود ابراهیمی رئیس پارک علم و فناوری مدرس گشایش یافت.

مرکز نوآوری و کسب و کار جوانه با ۳ هزار و پانصد متر مربع مساحت، میزبان ۱۰ شتاب دهنده و ۶۵ تیم در حوزه‌های تجهیزات پزشکی، گردشگری، رسانه، فناوری‌های نرم و خلاق، فناوری‌های ارتباطات و اطلاعات و گیاهان دارویی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با حضور در این مرکز، از شتاب‌دهنده‌های فعال و محصولات و خدمات آنها بازدید کرد و با ایده‌پردازان و صاحبان این ایده‌ها و محصولات به گفت‌وگو نشست و از نزدیک با دستاوردها و چالش‌هایی که سر راه فعالیت آنها وجود دارد، آشنا شد.

در این مرکز شتاب دهنده‌های فعال در زمینه تولید کننده گیاهان دارویی، توسعه صادرات، گردشگری، تجهیزات پزشکی، سلامت، مواد و انرژی و … مستقر هستند.

مرکز نوآوری و کسب‌وکار جوانه دانشگاه تربیت مدرس، فضایی در حدود ۳ هزار و پانصد متر مربع دارد. این مرکز همه مولفه‌هایی که برای شکوفا شدن خلاقیت و تسریع فرآیند کار شتاب‌دهنده‌ها و پیشرفت استارتاپ‌ها و واحدهای فناور مورد نیاز است را در اختیار آنها می‌گذارد.

ارتباط بیشتر بدنه دانشگاهی با فضای کسب‌وکار و نوآوری و تسهیل فرآیند ارتباط اساتید با دانشجویان با شتاب‌دهنده از دلایل اصلی تأسیس این مرکز در دل دانشگاه است. وجود این ساختمان در دانشگاه می‌تواند بستر مناسبی برای دانشجویان خلاق و صاحب ایده فراهم کند تا بتوانند در مسیر صحیح با شتاب بیشتر و در قالب کارهای تیمی ایده خود را به کسب‌وکاری موفق تبدیل کنند. این ساختمان همچنین فضای کار اشتراکی اختصاصی و نیمه‌اختصاصی به استارتاپ ها ارائه می‌کند.

کد خبر 5164646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • معین IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      تا آنجاکه ما میدانیم در سایر کشورها اقتصاد دانش بنیان یعنی مثلا شرکت سونی اریکسون میاد با دوتا دانشگاه صحبت میکنه یا خودش یک دانشگاه و مرکز اموزش تاسیس میکنه بعد بیانه صادر میکنه که هرکسی بتونه فاند یا پذیرش دانشگاه مارو بگیره در همین کمپانی سونی اریکسون مشغول کار میشه این چنین کشوری میتونه ادعا کنه
    • معین IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      که اقتصاد دانش بنیان داره . نه اینکه در ایران شما با کنکور وارد دانشگاه بشید بعد طی فرایندی یک مدرک بگیرید و دنابل کار بگردید بعد اخرش در یک حیطه دیگه مشغول کار شوید این اسمش اقتصاد دانش بنیان نیست . برای اقتصاد دانش بنیان داشتن نیاز به سیاست گذاری است که مقدمه آن همین وزارت علوم می باشد .
    • معین IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      صنعت باید دانشگاه ایجاد کنه چون شرکت نیاز به متخصص داره نه اینکه دانشگاه شرکت تاسیس کنه ! دانشگاه که نیازی به تولید نداره . متاسفانه در سال 92 در مبحث ثبت اختراعات که این قوانین تصویب شده یا نمایندگان ان زمان هیئت علمی بودند یا با دانشگاه ها رابطه مستقیم داشتند